onsdag 10 december 2014

Mitt sätt att angripa uppgiften

Jag valde att göra en skål med fot och Svarva en trädbit till att sätta på foten. Det är en ganska så traditionell skål som är spindelvävslindad på foten med en röd tråd och foten är gjord av rött trä också så att det passar in ganska bra.
När jag gör den här skålen så kommer jag och har jag lärt mig många nya tekniker och trix med trådslöjden. Så nästa gång kommer det bli mycket enklare och bättre resultat. jag har blivit inspirerad av en skål som jag hittade på google som det var lite röda färger och en ganska standard modell. Men jag har också blivit inspirerad av en skål jag såg på slöjden. Som en elev hade gjort några år innan. För han hade svarvat en trädbit och satt på och sen kollade jag på formen och utvecklade den till min egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar